Wednesday, February 11, 2009

kita adalah insan yg lemah...

assalammualaikum sedara2 sekali...aku ari ni ada cerita sikit nak dikongsikan bersama dengan sedara2 sekali....cerita ini berkisahkan tentang tajuk kat atas tu la...x kan tu pon nak kena bagi tau...ok la...ianya bermula mcm ni....
*Kita adalah insan
Menumpang atas dunia
Aku dengan caraku
Yang sederhana
Kita adalah hamba
Berbakti pada Yang Esa
Aku mencari sinar
Keredhaannya
Kita sama sahaja
Bezanya cuma amalan kita
Engkau dan juga aku
Saling perlukan
Oh cinta yang murni
Sebagai ikatan
Yang kukuh di hati
Demi masa depan
Jangan dihancurkan
Hidup yang indah ini
Akibatnya merana
Jangan hancurkan
Hidup yang indah
Kita adalah hamba Yang Esa
*Nyanyian Yantzen*


sedara2 sekalian dah abis nyanyikan?...so aku berbalik semula pada topik asal tadi...tolong la sedara2 sekalian fahami je tau bkn nikmati ayat2 didalam lirik lagu tu...bnyk yg terungkap tentang kelemahan kita ni...aku kadang2 tgh baik punya landing kat dlm bilik ni tersentap dengan lamunan yg datang...hebat sangat ke aku ni?...nak kata hebat, x la jugak...apa yg aku ada?...x kan dengan ada kete yg spoiler nya tinggi tu aku dah rasa diri aku hebat?...ermmm...tidak...tidak...tidak...(nehi...nehi...nehi...*tu dlm ayat hindi la.almaklum la bnyk sgt campur dgn kaum dia org ni)...bila difikir2 kan kembali, terlalu bnyk kelemahan yg ada dlm diri ini...bleh kah aku memperbaiki semua kelemahan ini?...jawapan nya sudah tentu la tidak...akan tetapi aku sematkan dlm hati supaya tidak terus mengalah...hidup kena terus sedara2 sekali...yg penting usaha, doa & tawakal...so jgn la sedara2 sekali mengalah selagi anda tidak berusaha...sekian...(dengan itu aku pon terjaga dr lamunan)...wassalam...enjoyyyy....

1 comment:

  1. betul bro.. memang tak boleh ubah..

    spoiler kete ko tu boleh diubah..
    tapi, jangan dulu.. nanti aku takde tempat nak sidai towel.. ngahahaha

    ReplyDelete